Парадак накіравання электронных зваротаў

На нашым сайце прадстаўлена магчымасць грамадзянам, індывідуальным прадпрымальнікам і юрыдычным асобам накіраваць электронны зварот на адрас ДУ «Рэспубліканскі санаторый «Ясельда» для ветэранаў вайны, працы і інвалідаў» (далей - Санаторый).

Рэалізаваць дадзеную магчымасць можна толькі праз рубрыку «Электронныя звароты», дзе ў адпаведнасці з патрабаваннямі артыкулаў 12 і 25 Закона Рэспублікі Беларусь «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей-Закон) аформленыя модулі для электронных зваротаў ад грамадзян і юрыдычных асоб.

Звяртаем Вашу ўвагу, што згодна з пунктам 2 артыкула 10 Закона звароты падаюцца ў арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Разгляд электронных зваротаў

Электронныя звароты, якія паступілі ў Санаторый разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных артыкулам 25 Закона.

У Санаторыі разглядаюцца звароты, у якіх выкладзены пытанні, вырашэнне якіх адносіцца да яго кампетэнцыі.

Пры паступленні ў Санаторый электронных зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён такія звароты накіроўваюцца ў дзяржаўныя органы, арганізацыі для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з паведамленнем заяўнікоў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам, Санаторый пакідае такія звароты без разгляду па сутнасці і паведамляе аб гэтым заяўніку з тлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку варта ім звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Патрабаванні, што прад'яўляюцца да электрона зваротах

У адпаведнасці са ст. 12, 25 Закона электронныя звароты павінны змяшчаць:

ад грамадзян і індывідуальных прадпрымальнікаў:

найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

выклад сутнасці звароту;

адрас электроннай пошты заяўніка;

ад юрыдычных асоб:

найменне і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;

выклад сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) альбо ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Права заяўніка на водгук электроннага звароту

У адпаведнасці са ст. 16 Закона заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнага пісьмовага (электроннага) заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту арганізацыя, індывідуальны прадпрымальнік спыняюць разгляд гэтага звароту па сутнасці і вяртаюць заяўніку арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы альбо напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

Права заяўніка на абскарджання адказу на электронны звароту

У адпаведнасці з артыкулам 20 Закону Вы маеце права абскардзіць ва ўстаноўленым парадку ў вышэйстаячую арганізацыю адказ на Ваш зварот ірашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці. Адказ арганізацыі на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці пасля абскарджання ў вышэйстаячую арганізацыю можа быць абскарджаны Вамі ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Пакіданне зварота без разгляду па сутнасці

На падставе арт. 15 Закона электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:

звароты не адпавядаюць патрабаванням, што прад'яўляюцца да зместу электроннага звароту;

звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

звароты ўтрымліваюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Кірунак адказаў заяўнікам

Адказы (апавяшчэнні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:

заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

у электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

У адпаведнасці з п. 7 арт. 24 Закона ў выпадку, калі якія паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, ўпаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.

Рашэнне па разгляду зваротаў, якія носяць масавы характар, прымае кіраўнік. Інфармацыя размяшчаецца на галоўнай старонцы сайта Санаторыя.

Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем якія змяшчаюцца ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вусным або пісьмовым зваротам.

Пры адсутнасці ў зваротах якіх-небудзь рэкамендацый, патрабаванняў, хадайніцтваў, паведамленняў аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у рабоце арганізацый альбо пры наяўнасці ў іх толькі падзякі такія звароты прымаюцца да ведама і адказы на іх не накіроўваюцца.

У адказах на электронныя звароты аб прадастаўленні інфармацыі, апублікаванай у афіцыйных перыядычных друкаваных выданнях, іншых сродках масавай інфармацыі альбо размешчанай у адкрытым доступе на афіцыйных сайтах дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у глабальнай камп'ютарнай сеткі Інтэрнэт або на іншых дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт, сайтах іншых арганізацый, замест такой інфармацыі могуць утрымлівацца назва, дата выхаду і нумар афіцыйнага перыядычнага друкаванага выдання, іншага сродку масавай інфармацыі, у якім апублікаваная запытаная інфармацыя, альбо адрас сайта ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт, на якім размешчана запытаная інфармацыя.